woensdag 28 september 2011

Verliefd zijn is... graag naast elkaar willen zitten

Een kreetje van boven: "Mamaaa, ik voel me niet zo lekker!"
Het is Sam dat zich niet zo lekker voelt, haar buikje doet pijn.
Ik: "Zal ik even bij jou komen liggen?"
Sam: "Ja mama, lekker gezellig"
Sam begint spontaan te vertellen over haar voorbij dagen in haar klasje.
"Stoute kindjes, moeten soms in de hoek, hé mama. Ik ben nog nooit in de hoek gemoeten, flink hé mama"
Ik: "Ja hoor schat, wie moet er dan wel in de hoek?"
Sam: "Dat stout kindje vaak en dat stout kindje minder vaak. Soms wordt er ook te veel gebabbeld, dat moet het babbelaartje 5 minuutjes, stilletjes zijn, en soms wij allemaa, dan kunnen we minder spelenl"
Ik: "Vind je dat niet erg dan?"
Sam denkt even na: "Nee hoor, ik kan thuis ook nog spelen"
Sam: "Mama, sommige kindjes zijn ook verliefd!
Ik: "Echt, wie?"
Sam: "Verliefde kindjes hé"
Ik: "Hoe weet je dat?"
Sam: "Ik zie dat!"
Ik: "Echt?"
Sam: "Ja, want verliefd zijn is... graag naast elkaar willen zitten!"
Ik lach, stop haar onder en geef haar een dikke knuffel.
Sam: "Mama, later ga ik met jou trouwen!"



Ik smelt bij het naar beneden gaan.
Ik zit net neer... "Mamaaaa! Ik moet overgeven"



3 opmerkingen:

  1. T is zo een lieve!zo ziek zijn en mij toch nog bedanken voor de lieve balletjes die ik had gemaakt :) x maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig zijn we zelf ook allemaal super verliefd op onze kindjes en hebben we alles voor hen over! Van heel graag naast hen zitten tot met liefde kostbakjes vasthouden! Je bent heel goed bezig, Elke! x Sara

    BeantwoordenVerwijderen