maandag 26 september 2011

En toen besliste Bas dat hij 's middags niet meer wilde slapen ...

Ik ben als mama altijd grote fan geweest van de middagdutjes!
En dan vooral voor mij persoonlijk. Niet dat ik zelf middagdutjes doe, al heb ik daar vaak wel zin in en misschien ook nood aan. Nee, zo'n dutje is even een rustig moment in het middag van de gezellig drukke dag.
Ik plan altijd allerlei dingen die ik tijdens het middagdutje van Bas ging doen:wat tijd hebben voor de grotere kids, keuken opruimen, wat was opplooien, wat rommelen...
Maar meestal geraakt het lijstje nog niet tot in de helft afgewerkt. Het begint meestal met een zucht moment, even neerploffen in de zetel, een boekje lezen, wat surfen en voor ik het weet, hoor ik van boven: "mama".

Dit weekend kwamen we helemaal niet aan dutje. Normaal vraag ik na het middageten aan Bas: "gaan we lekker slapen?" "Ja mama, lekker lape" Maar vandaag was het antwoord: "NEE" en het bleef nee. Toch even geprobeerd, maar toch moeten opgeven. "Bak nie lape" "Bak nie moe" "Bak pele neden"  Tja, niks zo vervelend als moeten slapen als je echt niet wil.
Als hij daardoor 's nachts doorslaapt, dan schaffen we de middagdutjes maar af!
maar dat laatste was niet het geval...

Kleine kindjes worden groot, en baby's zijn geen baby's meer. 
Een nieuwe periode breekt aan, hopelijk met lange nachten!

3 opmerkingen:

  1. leuk! Geen middagdutjes meer is ook wel handig he, dan moet je daar al geen rekening meer mee houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schaf voor Bas de middagdutjes af, las ze voor jezelf in! Mooie WIN-WIN situatie! Sara x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je link naar je website klopt niet, er zit een tikfout in.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen