donderdag 31 juli 2014

Cruise-non-control

Deze was nog niet gepubliceerd.
Vrijdag 18 juli 2014



Ik ben nooit echt fan van de cruise-control geweest.
Je wordt eerder gereden dan dat je zelf rijdt.
Je wordt opgeschept door je stoel aan een snelheid en moet dan maar een race rijden zoals in een computerspelletje.

Overwegend doe ik korte afstanden en daarvoor is de cruise control ongeschikt.

Als we dan op vakantie gaan, waag ik me er toch soms aan. Een continu snelheid is dan wel handig. 

Ik maak er soms een spel van, vertragen en versnellen zonder aan de pedalen te komen, enkel de knopjes te bedienen.

Eens op cruise control, erger ik me als ik moet die moet onderbreken, voor iemand die ineens nog vlak voor mijn neus wil voorbijsteken, aan mensen die duidelijk niet met een cruise control rijden en dan weer versnellen en vertragen. Of een mensen die pinkeren en die niet afzetten, of een een camion die een collega voorbij wil die net 2km/u sneller rijdt en daardoor de hele snelweg blokkeert.

Als je het nog niet doorhad, ik zit al 1550 km lang in de auto, nog 339km te gaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten